Kiekviena pamoka turi šansą tapti didžiuoju nuotykiu
2021-01-06

Kiekviena pamoka turi šansą tapti didžiuoju nuotykiu

Smalsius ir viskuo besidominančius pradinių klasių moksleivius traukte traukia ne tik pamatyti daiktus ar reiškinius, bet juos ir pačiupinėti, išbandyti, pauostyti, o gal net paragauti. Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos mokytojai nuolat priima nemenką iššūkį  – tradicinį mokymą praturtina patirtiniu ugdymu, taip skatina motyvaciją mokytis. Kartu patirti atradimai turtina ir vaikus, ir pedagogus.

Pamokose mokomės spręsti gyvenimiškas problemas, ugdytis šiuolaikiniam gyvenimui aktualias kompetencijas, todėl mokymasis vyksta tyrinėjant, eksperimentuojant, kuriant, bendraujant. Bent trumpam tampame detektyvais pirštų antspaudus tyrinėjant su padidinamuoju stiklu.  Gilinti žinias  apie daržoves galima ne tik jas liečiant, užuodžiant, matuojant, bet ir ragaujant. Rūšiuojame klasėje esančiuose mokomuosiuose konteineriuose. Integruotoje matematikos ir pasaulio pažinimo pamokoje panardiname į acto tirpalą kaulus, kad galėtume stebėti struktūros pokyčius per tris savaites. Susipažinti su vėžiagyviais ir bestuburiais galima ne tik iš vadovėlio, bet ir praktiškai juo liečiant, tyrinėjant. Elektros grandinės jungimas gali tapti tik pradžia į tolimesnių atradimų kelionę tuo besidominčiam vaikui. Matematika įgauna dinamiškumo leidžiant skaičiuoti tiesiog ekrane ar plaukiant matematikos upe. Kiek daug patirtinio tyrinėjimo džiaugsmo atranda vaikas, kurio paprašoma projektine veikla surinkti informaciją apie žiogą. Kurti algoritmus, susipažinti su programavimo pagrindais pasitelkiami čia pat klasėse esantys planšetiniai kompiuteriai. O ruošiantis didžiosioms žiemos šventėms nesant tikro sniego, pamokose smagu pasigaminti dirbtinio!

Dėkojame mokytojams už mokiniams dovanotą laisvę rinktis, patiems tyrinėti – taip siekti patirti tikrąjį pažinimo džiaugsmą.