NŠA projekto „STEAM ugdymo tobulinimas“ įgyvendinimas Vinco Kudirkos progimnazijoje
2023-01-05

NŠA projekto „STEAM ugdymo tobulinimas“ įgyvendinimas Vinco Kudirkos progimnazijoje

Kone visus metus, nuo 2021 gruodžio iki 2022 metų gruodžio pradžios, Vinco Kudirkos progimnazijos mokytojų komanda dalyvavo Nacionalinės švietimo agentūros Erasmus+KA2 projekto  „STEAM ugdymo tobulinimas“ veikloje. Apie kudirkiečių darbus STEAM ir integruoto gamtamokslio pažinimo dalyko mokymo tobulinimo ir įgyvendinimo veikloje rašyta nemažai, tačiau šio projekto veikla išskirtina tuo, kad į mokymo tobulinimo procesą buvo įtraukta daug skirtingų  mūsų progimnazijos mokytojų.

Ilgalaikį projektą sudarė keletas veiklos sričių. Pirma, ilgalaikė kompetencijų tobulinimo programa, vykdyta 7 projekto šalių partnerių mokyklose: Belgijos, Estijos Suomijos, Vokietijos, Lietuvos, Nyderlandų ir Serbijos. Iš Lietuvos į šią ugdymo ir STEAM veiklos modelio įgyvendinimo tobulinimo programą buvo pakviestos 10 STEAM veiklą plėtojančių Lietuvos mokyklų, tarp kurių ir Vinco Kudirkos progimnazija, turėjusi išskirtinę galimybę visus metus tobulinti pamokos vedimo ir STEAM veiklos įgyvendinimo įgūdžius NŠA organizuotų seminarų metu ir semtis patirties iš šioje srityje pirmaujančių Europos universitetų ir mokyklų.

Be teorinių žinių bagažo projekte dalyvaujančios mokyklos  buvo kviečiamos sudalyvauti ir antroje projekto veiklos srityje, tarptautiniame „STEAM iššūkio“ konkurse. Jo metu įvairių šalių mokyklos viena kitai pristatė savo kurtas STEAM užduotis, kuriose atskleidžiama menų, literatūros, technologijų, matematikos ir gamtos mokslų integracija. Kiekviena projekte dalyvaujanti mokykla ne tik kūrė savas užduotis, t. y. STEAM iššūkius, bet ir atliko pasirinktą kitų mokyklų sukurtą STEAM iššūkį. Kudirkiečių mokytojų komanda sukūrė iššūkį „Vyšnaitė ant torto“, kurio metu mokiniai remdamiesi įvairių dalykų žiniomis turėjo sukurti 3D saldėsio maketą. O progimnazijos mokinių ir gamtos mokslų mokytojos Monikos priimtas ir įvykdytas iššūkis „Planetariumas“ buvo puikiai įvertintas tarptautinės projekto komisijos ir atrinktas kaip vienas iš geriausių.

Remiantis visų projekto dalyvių pasidalintomis žiniomis bus rengiama kompetencijų tobulinimo programa pedagogams ir STEAM centrų metodininkams, rekomendacijos, kaip ugdyti STEAM kompetencijas mokyklose, kaip tobulinti veiklą. O geriausių, tarp jų ir kudirkiečių, veiklų ir praktikų rezultatai bus publikuojami STEAM ugdymo įgyvendinimo tobulinimo mokykloje vadove ir praktikos rinkinyje, kurį sudarys skirtingo sudėtingumo ar į skirtingus mokinių gebėjimus orientuotos užduotys, praktinių, laboratorinių darbų aprašai ir gerosios patirties pavyzdžiai.