Finansinio raštingumo diena Vinco Kudirkos progimnazijoje
2020-02-27

Finansinio raštingumo diena Vinco Kudirkos progimnazijoje

Vasario 25 dieną V. Kudirkos progimnazijoje vyko netradicinio ugdymo diena, skirta
finansiniam mokinių raštingumui ugdyti. Veiklos buvo vykdomas tiek per pačių mažiausių, tiek per
vyresniųjų klasių mokinių pamokas.

Finansinio raštingumo ugdymas yra ypač svarbus, nes nuo jo priklauso kiekvieno žmogaus
finansinės gerovės užtikrinimas. Tad siekiant šių tikslų vyresniųjų klasių mokiniai bendravo su banko
atstovais, buvo supažindinti su bankais, jų rūšimis, pinigų istorija, taupymo svarba, diskutavo, kur reikia
protingai laikyti pinigus, koks yra statistinis banko klientas ir koks – modernus, kaip žmonės naudojasi
banko kortelėmis, kaip dažnai atsiskaito už prekes ir paslaugas naudodamiesi elektronine erdve, kokia
pačių mokinių patirtis naudojantis banko paslaugomis.

Susitikime su Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovais mokiniai kalbėjo apie tai, kas gi yra
mokesčiai, kas juos moka, kur tie mokesčiai panaudojami. Diskutavo, ar socialiai teisingai surinkti
mokesčiai paskirstomi, kam skiriama per mažai, o kur dar būtų galima pataupyti. Ypač daug reakcijų
buvo sulaukta kalbant apie keistus visame pasaulyje egzistavusius ar net tebeegzistuojančius mokesčius:
viengungio, langų, tapetų, barzdos, gipso, šešėlių ir kt.

Bendraudami apie tai, kad labai svarbu mokėti valdyti savo finansus, mokiniai, panaudodami

įvairias technikas, piešė ir gamino taupykles, žaidė interaktyvius žaidimus, atliko testus.
Mokyklos pradinukai kartu su savo mokytojais įgyvendino respublikinio finansinio raštingumo
stiprinimo programą „Mano bendruomenė“. Mokiniai, pasiskirstę klasių grupėmis, vykdė įvairias veiklas.
Dalyvaudami diskusijoje, jie sužinojo, kas yra bendruomenė ir kokių profesijų žmonės jai priklauso.
Padirbėję „Keksiukų kepyklėlėje“, išsiaiškino, kad darbuotojai už savo gaminius gauna užmokestį. Žaidė
žaidimą „ Surask porą“, atliko kūrybines užduotis, kūrė savo bendruomenės miestą. Dauguma mažųjų
vieningai sutiko, kad netradicinio ugdymo dienos veikla buvo įdomi ir turininga.
Apibendrindami finansinio raštingumo dienos metu įgytas žinias, dauguma mokinių sutiko, kad
reikia išmanyti ne tik finansų planavimo ir valdymo modelius, reikia nuolat vertinti aplinką, gebėti
įžvelgti įvairias rizikas ir protingai leisti uždirbtus pinigus.