Atostogos: mokiniai ilsisi, mokytojai mokosi
2019-10-30

Atostogos: mokiniai ilsisi, mokytojai mokosi

Vis dažniau pastebime, kad įprastiniai mokymo metodai šiuolaikiniam mokiniui tampa neefektyvūs ir nuobodūs. Kokius mokymo metodus pasirinkti, kad mokinys ne tik įgytų teorinių žinių, bet ir ugdytų praktinius gebėjimus. Vienas iš metodų – patyriminis mokymas. Paprastai sakant – tai mokymasis darant. Didžiuojamės, kad mūsų progimnazija STEAM platformoje startavo šių metų pradžioje.

Tuo tikslu mokinių atostogų metu Šiaulių Dainų progimnazijoje dalyvavome respublikinėje mokytojų metodinėje-praktinėje konferencijoje „STEAM gebėjimų ugdymo galimybės ir patirtys auginant mokinio asmenybę“. Pranešimai apie STEAM integracijos prasmę, patyriminių idėjų įgyvendinimą STEAM veiklose, atradimo ir kūrybiškumo sinergiją auginant mokinio asmenybę, tarpdalykinį ugdymą ,,klasėje be sienų“ ir daugelis kitų paliko gilų įspūdį. Be to, mes turėjome galimybę stebėti ir patys atlikti eksperimentus, patvirtinančius fizikos, chemijos, biologijos dėsnius, pasikartoti matematikos formules ir galiausiai suvokti, kaip STEAM ugdymas padeda susieti meną ir mokslus, kaip atliekami lauko tyrinėjimai, bandymai ir eksperimentai su paprastomis ir daug investicijų nereikalaujančiomis priemonėmis, kaip mokymasis be įprasminimo, t.y. nesiejamas su gyvenimu,  tampa beprasmis ir neįdomus.

Džiaugiamės, kad mūsų pristatytas video pranešimas „Geocaching pritaikymas STEAM veiklų kontekste“ taip pat susilaukė konferencijos dalyvių susidomėjimo.

Kaip ugdysime šiuolaikinį jaunimą XXI amžiuje, priklauso nuo mūsų pačių – nuo noro keistis, matyti plačiau, daryti geriau ir įdomiau.