Vinco Kudirkos progimnazija pakvietė atkreipti dėmesį į skaitmenines mokinių kompetencijas
2022-12-13

Vinco Kudirkos progimnazija pakvietė atkreipti dėmesį į skaitmenines mokinių kompetencijas

Gruodžio 8 d. Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos bendruomenė organizavo respublikinę mokytojų konferenciją „Mokinių skaitmeninė kompetencija ir prasmingas ugdymo turinys“. Ši konferencija buvo naujosios mokyklos veiklos strategijos įgyvendinimo rezultatas. Konferencijos tikslas buvo aptarti, ką mokytojas turi pasirinkti ir kaip turi taikyti skaitmenines technologijas ugdomajame procese, kad mokiniai išliktų motyvuoti ir pasiektų pačių geriausių mokymosi rezultatų.

Kudirkiečių iniciatyvą organizuoti konferenciją palaikė ir bendradarbiauti sutiko programos „Vedliai“ Lietuvoje vadovė Viltautė Žvirzdinaitė. Lektorė pastebėjo, kad tik taikydami naujausius IT įrankius ir išmokę kūrybiškai taikyti naujausias technologijas, mokiniai taps kūrėjais ir mokysis prisiimti atsakomybę už tai, ką jie daro.

Jau nueitą progimnazijos kelią į mokinių skaitmeninės kompetencijų ugdymą, progimnazijos sėkmę ir pripažinimą  tarptautiniame projekte SELFIE pristatė IT mokytoja metodininkė Irma Jančauskienė. Radviliškio rajono savivaldybės ŠSPC SJNUC AJC jaunimo darbuotoja mobiliam darbui Roberta Gilytė konferencijos dalyviams pristatė Alfredo Nobelio testamentą bei faktus apie Nobelio premiją ir padėjo atskleisti, kokios žmogaus savybės įkvepia visą pasaulį progresui.

Praktinė konferencijos dalis vyko grupėse. Konferencijos dalyviai išklausė penkiolika pranešimų. Diskusijų sekcijose metu atidžiau susipažinta su tuo, kaip IT įrankius paversti kasdieninio darbo dalimi ir taip įvairinti ir tobulinti pamokas, ugdyti mokinių kūrybiškumą. Pranešimų metu kalbėta apie skaitmeninio turinio kūrimo galimybes pradiniame ir pagrindiniame ugdyme, pasidalinta efektyviai veikiančiomis ir išbandytomis turinio kūrimo programomis. Dėmesio skirta ir itin svarbiai sričiai – mokinių sąmoningumo ir saugumo virtualioje aplinkoje ugdymui. Baigiamojoje konferencijos dalyje grupės apibendrino darbo rezultatus aptardamos, kas padėjo plėtoti mokinių skaitmeninę kompetenciją ir kokios iškilo problemos.

Džiugu, kad mokinių skaitmeninio ugdymo kompetencijomis susidomėjo ne tik Radviliškio, bet ir kitų Lietuvos miestų pedagogai. O tai sako, kad ši tema aktuali visiems!