Gegužės mėnesio integruotos veiklos: miesto architektūros pažinimas per tikėjimą, kalbą ir technologijas
2025-05-30

Gegužės mėnesio integruotos veiklos: miesto architektūros pažinimas per tikėjimą, kalbą ir technologijas

Gegužės mėnesį, vykdant mokyklų Tūkstantmečio mokyklų programos
Kultūrinio ugdymo 117 veiklą, mūsų mokykloje vyko ypatingas integruotų
pamokų ciklas „Miesto architektūrinis veidas“, apjungęs dorinį ugdymą,
lietuvių kalbą ir literatūrą bei informacines technologijas. Šis
projektas apėmė 2 ir 6 klasių mokinius, kurie kūrybiškai,
įvairiapusiškai ir aktyviai tyrinėjo architektūros reikšmę miesto
tapatumui ir žmogaus santykiui su aplinka.
6 klasių mokiniai, kartu su tikybos mokytoja Rūta Dorofiejiene,
gilinosi į temą „Miesto veidą formuojantys pastatai ir miestą
kuriantys architektai“. Ši tema tapo atspirties tašku
tarpdisciplininiam tyrimui, kurio metu mokiniai ne tik sužinojo apie
žymius architektus ir miesto raidą, bet ir patys kūrė pristatymus bei
filmavo trumpametražius  filmus.
Kelionių po Lietuvą metu šeštokai fiksavo miestų architektūrą –
fotografavo įspūdingus pastatus, analizavo jų stilių, paskirtį ir
istoriją. Šios kelionės virto gyva mokymosi laboratorija, kurioje
mokiniai susitiko su architektūriniu paveldu ne vadovėlių puslapiuose,
o gyvai, savo akimis ir objektyvais.
2 klasių mokiniai kartu su lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
Gertrūda Vileikiene kalbėjo apie tai, kas yra architektas, kaip
pastatai formuoja miesto veidą ir kodėl miestus atpažįstame pagal jų
architektūrinius simbolius.
Mažieji tyrinėtojai dalyvavo praktinėje užduotyje – tapo
kraštovaizdžio architektais. Jie kūrė parko aikštės architektūrinį
planą: braižė, spalvino, modeliavo, pasitelkdami vaizduotę ir įgytas
žinias. Ši veikla ne tik skatino kūrybiškumą, bet ir padėjo suprasti,
kaip svarbu planuoti erdves, kuriose gyvename ir poilsiaujame.
Šio projekto gegužės mėnesio veiklų kulminacija tapo bendra 2 ir 6
klasių mokinių pamoka su viešnia Danute Kratukiene, Šiaulių vyskupijos
Katechetikos centro vadove, keliautoja ir architektūros žinove. Tema
„Bažnyčių architektūra ir dvasinis paveldas miesto gyvenime“ atvėrė
vaikams naują požiūrį į miestą – kaip ne tik fizinę, bet ir dvasinę
erdvę.
Viešnia pasidalino savo kelionių po Lietuvos miestus ir įvairių
pasaulio architektūrinių šedevrų, bažnyčių įspūdžiais, pasakojo apie
skirtingų laikotarpių bažnyčių architektūrą ir jų reikšmę bendruomenės
gyvenime. Tai buvo prasminga ir įkvepianti pamoka, sustiprinusi vaikų
suvokimą apie kultūros ir tikėjimo sąsajas miesto kontekste.