Gegužės mėnesį, vykdant mokyklų Tūkstantmečio mokyklų programos Kultūrinio ugdymo 117 veiklą, mūsų mokykloje vyko ypatingas integruotų pamokų ciklas „Miesto architektūrinis veidas“, apjungęs dorinį ugdymą, lietuvių kalbą ir literatūrą bei informacines technologijas. Šis projektas apėmė 2 ir 6 klasių mokinius, kurie kūrybiškai, įvairiapusiškai ir aktyviai tyrinėjo architektūros reikšmę miesto tapatumui ir žmogaus santykiui su aplinka. 6 klasių mokiniai, kartu su tikybos mokytoja Rūta Dorofiejiene, gilinosi į temą „Miesto veidą formuojantys pastatai ir miestą kuriantys architektai“. Ši tema tapo atspirties tašku tarpdisciplininiam tyrimui, kurio metu mokiniai ne tik sužinojo apie žymius architektus ir miesto raidą, bet ir patys kūrė pristatymus bei filmavo trumpametražius filmus. Kelionių po Lietuvą metu šeštokai fiksavo miestų architektūrą – fotografavo įspūdingus pastatus, analizavo jų stilių, paskirtį ir istoriją. Šios kelionės virto gyva mokymosi laboratorija, kurioje mokiniai susitiko su architektūriniu paveldu ne vadovėlių puslapiuose, o gyvai, savo akimis ir objektyvais. 2 klasių mokiniai kartu su lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Gertrūda Vileikiene kalbėjo apie tai, kas yra architektas, kaip pastatai formuoja miesto veidą ir kodėl miestus atpažįstame pagal jų architektūrinius simbolius. Mažieji tyrinėtojai dalyvavo praktinėje užduotyje – tapo kraštovaizdžio architektais. Jie kūrė parko aikštės architektūrinį planą: braižė, spalvino, modeliavo, pasitelkdami vaizduotę ir įgytas žinias. Ši veikla ne tik skatino kūrybiškumą, bet ir padėjo suprasti, kaip svarbu planuoti erdves, kuriose gyvename ir poilsiaujame. Šio projekto gegužės mėnesio veiklų kulminacija tapo bendra 2 ir 6 klasių mokinių pamoka su viešnia Danute Kratukiene, Šiaulių vyskupijos Katechetikos centro vadove, keliautoja ir architektūros žinove. Tema „Bažnyčių architektūra ir dvasinis paveldas miesto gyvenime“ atvėrė vaikams naują požiūrį į miestą – kaip ne tik fizinę, bet ir dvasinę erdvę. Viešnia pasidalino savo kelionių po Lietuvos miestus ir įvairių pasaulio architektūrinių šedevrų, bažnyčių įspūdžiais, pasakojo apie skirtingų laikotarpių bažnyčių architektūrą ir jų reikšmę bendruomenės gyvenime. Tai buvo prasminga ir įkvepianti pamoka, sustiprinusi vaikų suvokimą apie kultūros ir tikėjimo sąsajas miesto kontekste.









